Estem buscant persones que ens ajudin a recollir signatures. L’associació té previst compensar amb un màxim de 500 € (ben justificats) aquesta responsabilitat en concepte de despesa en dietes, locomocions, trasllats, etc… a cada persona que vulgui assumir aquest control i custòdia de les signatures. 

El passat 9 de juliol, la Mesa del Parlament de Catalunya va admetre a tràmit una proposició de llei per debatre la modificació de dos articles de la Llei d’Educació (12/2009) i que pretén prohibir l’ús dels telèfons mòbils als centres educatius d’infantil, primària i secundària, seguint l’exemple de la llei aprovada ara fa un any pel Senat i l’Assemblea Nacional de França. Per dir-ho ràpidament, si ara la llei permet i és cada centre qui decideix prohibir-ne en major o menor mesura l’ús, nosaltres pretenem que la llei d’educació en prohibeixi l’ús per alinear tots els centres i que cadascun d’ells en reguli les excepcions que consideri oportunes: espais d’ús, la possibilitat d’utilitzar-lo en alguna activitat pedagògica, per atenció domiciliària,…

Un any després de la prohibició a França, segons el ministre Jean Michel Blanquer, s’ha demostrat que han disminuït els casos d’assetjament escolar i el visionat de continguts violents o impactants, i que el professorat perd menys temps solucionant problemes derivats de l’ús de telèfons mòbils, com per exemple requisar-los i solucionar els robatoris.

En el món educatiu tenim clar que els pares i mares són els propietaris dels telèfons de les seves filles i fills, que aquests tenen telèfon perquè les seves mares i pares confien en elles i ells, i el professorat ajuda que s’utilitzin bé i en gestiona les normes d’ús. Però, què està passant realment?

  • En els últims anys l’evolució del telèfon mòbil té un impacte molt important.
  • Molts joves de 12 a 17 anys tenen telèfon mòbil.
  • Una gran part estan registrats en una xarxa social i a vegades han de mentir en l’edat per registrar-s’hi.
  • El telèfon crea addicció digital. Un treball de la Universitat de Chicago conclou que redueix l’atenció fins i tot quan estan apagats.
  • El telèfon dificulta la concentració per part de l’alumnat, és a dir, incideix en els resultats. Un estudi de la London School of Economics (2015) conclou que a les escoles amb el mòbil vetat s’incrementa el rendiment en un 6,4%. I un estudi de la Revista Educational Psychology (2018) conclou que  l’ús del mòbil minva la retenció de dades a llarg termini.
  • El telèfon dificulta la convivència als centres creant dificultats totalment innecessàries en relació a la feina educativa, tranquil·la i professional que s’hi realitza.
  • Fixem-nos què es pot fer amb un telèfon mòbil: ciberassetjament, cibersexe, es poden veure continguts violents i impactants, no ajuda a la concentració, a l’esbarjo fa disminuir l’activitat física, es poden perdre, es pot trencar, pot ésser robat i fins i tot es pot delinquir.

Què necessitem fer a partir d’ara?

Que tothom qui cregui oportú signar per recolzar la iniciativa en exercici de la seva llibertat pugui fer-ho, i que els plecs de signatures siguin controlats per entre 30 i 80 persones que s’anomenen fedataris/àries. La idea és garantir que no hi hagi cap plec de signatures amb noms i signatures inventades o falses. 

Si sou professores o professors, (socis o sòcies de l’AMPA-AFA), o senzillament voleu implicar-vos-hi essent fedataris/àries, envieu-nos un correu de contacte a:

info@cerclecatalainiciativapopular.cat.  

En aquest cas, hauríeu de comunicar-ho quan abans millor i la nostra associació us compensaria les despeses en dietes, locomocions, trasllats etc… amb un màxim de 500 € si aconseguíssiu 625 signatures (ó 400 € si n’aconseguíssiu 500), hauríeu d’anar un dia al Parlament de Catalunya per signar que voleu ser fedatari/ària i allà us donarien els plecs de signatures segellats. Garantir que les signatures no siguin inventades o falses no vol dir que hi pugui haver errors en algun nom o DNI en alguna d’elles que, en aquest cas, l’Institut d’Estadística de Catalunya, senzillament invalidaria. En cas de tenir dificultats per arribar a les 500-625 signatures, també podríeu demanar ajuda a l’organització i us donaria suport a canvi de pactar-ho amb qui us ajudi.